måndag 22 mars 2010

Rutorna kan bedra

Jag trodde att jag ändå hade fått ihop ganska många rutor till min mormorsfilt, men så fick jag för mig att lägga upp dom på golvet för att se hur många det var, och oj vad fel jag hade!

Just nu räcker rutorna till en liten bäbisfilt kanske. Jag behöver många, många mer rutor om vi ska få våran stora, gosiga filt att värma oss under, så det blir nog inte att den blir klar ens till sommaren, det lär ju säkert ta tills nästa vinter innan högarna med rutor växt sig tillräckligt stora.

Jag borde nog börja fästa lösa trådar snart, annars blir det jäääkligt mycket fästande på en gång fram igenom. Festligt.

Såhär ser det ut hittills.






Någon sket fullkomligt i att filten inte är klar och att rutorna inte sitter ihop, dom värmde gott att ligga på ändå! Hon fick lite panik när hon såg att rutorna rört till sig efter att hon och Hero busat lite på dom men hon hittade snabbt ett hyffsat orört hörn att lägga sig på igen.

Har en stark känsla av att vi kommer va flera som slåss om filten när den väl blir klar. Let the best creature win!

5 kommentarer:

Srandra sa...

Fy, jag vågar inte ens titta hur många rutor jag kan tänkas ha kvar.. haha.. Du har ju varit jätte duktig! Å jag tycker verkligen att färgerna passar himla bra ihop! fast ska du bara ha kalla färger? :P hehe.. Jag blir ju så trött på mig själv för att jag aldrig e nöjd så nu funderar jag ju på att börja om.. så din filt lär ju bli klar innan min iaf :) Puss

Jos sa...

Haha tack :) Blev lite depp nu när jag såg hur lite rutor det var, för när dom ligger i högar så ser det så mycket ut! Och det känns ju som jag har gjort hur många som helst.. men nähä då.

Varför funderar du på att börja om nu då? :) Du får lägga upp bild på dina rutor också! Vill se! :)

Pusspuss

Britt sa...

Jätte duktig du varit, och sötaste kissen ju..Vad gäller dottern så lider hon ju som sagt av beslutsångest vad det än gäller, så räkna med att hon kommer göra om..

Frida sa...

Aww, bebisfilt funkar det med.. Eller kattfilt det med ;) Fast den är ju för fin för det eg. men vad gör man inte för dem små sötnosarna.. <3

Srandra sa...

nja, du vet ju hur jag e jos.. blir ju aldrig nöjd.. och så kommer man på nått annat som man trod kanske skulle vara finare hehe.. men får väl göra klart denna nu och se hur det blir.. jag har ju knappt några rutor så får väl ta kort sen när det e en del :) Puss