måndag 22 mars 2010

Mamma kan hon!

Någon som kan det där med att virka, sticka och sy (till skillnad från mig), det är mamma det. Hon är grym! Kickass helt enkelt på dom där grejorna. Det är tack vare henne jag överhuvudtaget har lyckats lära mig hur man virkar mormorsrutor.

Hon frågade mig häromdagen om jag inte ville ha något stickat, något som hon kan pilla med på sina symöten. Så nu sitter jag här och funderar, jag är inne på ett par gosiga stickade strumpor, men känns kanske lite fel nu när våren är på ingång.

Hon stickade en jättefin tröja till syrran i julklapp, alltså ingen såndär hemsk, sticksig med renar på eller så, utan en riktigt fin i något lyxigt garn. (Kan det ha varit lin hon sa? Minnet är bra men kort och mina garnkunskaper är inte va dom borde vara.)

Är det nån som har något förslag på vad man kanske kan önska sig?

Kofta, tröja, strumpa, vante, filt, halsduk, mössa... det finns ju så mycket!

Jag har tittat runt lite på www.garnstudio.com för jag har för mig att det var den sidan mamma tipsade om (Som sagt minnet igen, vad är detta? Helt gaggig börjar man bli ju.) Finns hur mycket som helst, och det gör det ju inte lättare att välja.

Måndagen lider mot sitt slut, det är inte dumt!
Missade Solsidan i fredags så det blir nog det om en stund.

Puss puss!

3 kommentarer:

Britt sa...

Skulle nog valt en myskofta, varm o gosig..

Srandra sa...

va snällt av din mamma! men svårt att välja vad man vill ha.. en kofta är väl bra, kan du ju använda på vårkvällarna :)

Fridusen sa...

Åh, tröja e ju mys! En stickad filt e ju så coolt också..
Vill också kunna göra saker..
Men ja ska försöka få färdigt mina gardiner och en jäkla tygpåse till eds laserpass :p först!
Minns dessutom när man skulle sticka i slöjden, ja hrm..