fredag 30 april 2010

How's about some hot stuff baby?


Het sak


Häromdagen när jag satt och lyssnade musik på Spotify så dök Salems fina ansikte upp i rutan för omslagen och jag tänkte, det fotot måste jag försöka rita! Och det gjorde jag ju såklart.

Denna gången försökte jag verkligen ha tålamod och lägga ner tid och det gick ju! Jag förstår dock inte, jag har tålamod med så jäklans mycket saker, men när det kommer till att rita så vill jag bara att det ska bli klart gärna innan jag har börjat. Det här tog lite drygt två kvällar att göra, men nu såhär i efterhand var det ju värt det, känns som jag lärt mig lite på köpet, och handen har definitivt fått jobba. Börjar vänja mig vid ritplattan bättre nu också, i början tyckte jag pennan gled så lätt över den så då hade jag gärna ett papper över för att få rita-på-papperskänslan, men det här gick utan!

Nu hoppas jag att mitt tålamod håller i sig så jag orkar rita mer saker som tar minst två kvällar att slutföra. Apropå slutföra! När vet man när man ska sluta rita? När är det klart? Det har jag inte lärt mig än. Det är en fin gräns mellan när det är klart och när man bara lägger på och petar och förstör mer än vad man gör det bättre. En dag kanske jag lär mig det också.

Puss på er

4 kommentarer:

Anonym sa...

Blev ju jättebra älskling :)

//Dada

Srandra sa...

grymt bra jos! Puss

Botchow sa...

Men guuud!! Asbra!! Skitsnyggt!
Puss pa dej min fina apelsin!

Britt sa...

Herregud va duktig du är, det är ju sååååååååååå himla snyggt..kramisar