lördag 6 november 2010

Nej, nu blommar det






Ikväll, rosa och blomma för hela pengen.

Är sådär förvirrat trött igen, när hjärnan inte kopplar som den ska.
Då är ritplatta och spotify en bra kombo.

Imorgon är det jag och pappa som åker och tänder ljus i minneslunden och tänker på farfar, morfar och nu blir det även ett ljus för min fina farmor som gick bort i augusti.

Det är en fin liten tradition vi har jag och pappa, hur svårt jag än har för kyrkogårdar och även om det kan kännas lite tungt, så kan jag inte tycka annat än att det ändå är fint att åka dit på alla helgons dag och tända ljus.

Jag vet inte exakt hur många år vi har gjort det, men det börjar bli några nu. Vi tänder ett ljus för varje person, står och tittar på hur ljusens lågor fladdrar, vi kanske pratar lite om farfar eller morfar, eller nu då även farmor. Det är rätt skönt att få stå där och skänka dom en tanke, liksom som ett litet avbrott från allt annat, tid avsatt för att tänka på dom som man inte längre har kvar.

Tänk på det imorgon, att det är en fin dag för att tända ett ljus och sända nån en tanke.

Ta hand om er, ni få som faktiskt läser

3 kommentarer:

Emma sa...

Vilka ljuvliga bilder du gör!!
vad använder du för program till det+? nyfiken...

Jos sa...

Tack va snällt! Är inte så bortskämd med folk som läser, så roligt att nån hittat hit! :)


Jag använder Photoshop och en ritplatta när jag gör bilderna.

Anonym sa...

OMG vad duktig du är! Hur lång tid tog de att göra? Fortsätt!