torsdag 10 juni 2010

Hur ska man ha tid att göra allt man vill?

Helt plötsligt blev klockan tio, eller snarare lite efter. Jag skulle vilja rita men har försökt hålla det lite hyfsat här hemma så jag har vikt tvätt, tvättat, handtvättat, diskat, matat en katt eller tre, ätit, läst buffé, kollat facebook och det vanliga och nu bara sådär så va klockan tio, vad fan är det?

Det finns inte tillräckligt med timmar på ett dygn!

Hur ska man hinna jobba, ha det hyfsat hemma, ta hand om sig själv, ta hand om katter, hinna umgås med sambo, hinna umgås med vänner och familj, hinna göra sånt man vill tex rita eller blogga och däremellan lyckas sova tillräckligt och hinna njuta lite och ta det lugnt.

Man borde aldrig få säga att man har tråkigt (fast det gör man ju och så även jag, ge det en dag eller två så sitter jag väl här och tänker "Ååååh va segt, va fan ska jag hitta på?!"), det finns ju alltid något att göra bara man orkar.

Och vissa dagar, som idag så önskar man nästan att man hade kunnat sitta och säga att man har tråkigt och inget att göra. Det känns som att 24 timmar på ett dygn är ett skämt, det borde vara minst det dubbla. Minst.

Nu blir det i alla fall snart sängen och fortsätta läsa The Short Second Life of Bree Tanner, det ska bli jäkligt skönt att bara slappna av och läsa om lite vampyrer, inte tänka på nåt bara dras in i en annan värld. Böcker är allt bra jävla underbara ibland.

Puss mina vänner

(Jag hann ju till och med blogga nu som jag ville, härligt!)

Inga kommentarer: